Naša história

Značka Tork je hrdá na svoju históriu plnú inovácií. Od samotného začiatku, keď sme prišli s jednorazovými utierkami, až po upratovací softvér založený na dátach, ktorý sme uviedli na trh nedávno, neustále odhodlane pomáhame svojim zákazníkom zlepšovať ich podnikanie. V úzkej spolupráci so svojimi zákazníkmi sme vyrástli na globálneho lídra v sfére profesionálnej hygieny. Teraz sa chceme spolu s vami podieľať na utváraní budúcnosti v oblasti profesionálnej hygieny.
 
 
2008_to_2017.jpg

Od celosvetového lídra po tvorcu trhu

Ako zavedená globálna značka aj naďalej rozširujeme svoju ponuku, pričom využívame jedinečné inovácie a čoraz intenzívnejšie prispievame k rozvoju udržateľnej spoločnosti. Nižšie nájdete vybrané produkty, ktoré sme uviedli na trh, a udalosti, ktoré sú súčasťou histórie firmy.
 
2018
V roku 2018 oslavujeme 50. výročie! V úzkej spolupráci so svojimi zákazníkmi sme vyrástli na globálneho lídra v sfére profesionálnej hygieny. Teraz sme pripravení tvoriť budúcnosť profesionálnej hygieny!
 
2017
Uvedenie zásobníka Tork PeakServe®. Prvá veľká inovácia na trhu za celé desaťročia v oblasti sušenia rúk zlepšuje fungovanie toaliet a umyvární s vysokou návštevnosťou. Viac informácií o zásobníku Tork PeakServe:  https://www.tork.sk/peakserve/ / 
 
Uvedenie služby Tork PaperCircle®. Prvá recyklačná služba na použité papierové utierky na svete.
 
2014
Uvedenie zásobníka Tork EasyCube®. Dátovo prepojené zásobníky poskytujú upratovaciemu personálu a správcom zariadení informácie, čo je kedy a kde potrebné, a úplne menia logiku upratovacích prác. Viac informácií o zásobníku Tork EasyCube: https://www.tork.co.uk/easycube/ / 
 
2010
Uvedenie radu zásobníkov Tork Performance. Prvý rad špeciálne navrhnutých zásobníkov papierových utierok a čistiacich utierok pomáha pracovníkom zachovať profesionálny vzhľad a poriadok v priemyselnom závode.
 
2009
Uvedenie systému Tork Easy Handling™. Ergonomický obalový systém zjednodušuje otváranie, prepravu a likvidáciu a zavádza nový štandard do celého odvetvia.
 
 
1998_to_2008.jpg

Globálna ponuka pre všetky segmenty

Naše zásobníky sa vďaka novým funkciám dostávajú na novú, vyššiu úroveň a naša firma naďalej rastie na svetových trhoch. V tomto desaťročí sa z nás stáva celosvetový líder.
 
2007
Tork, ktorý vznikol zlúčením severoamerických firiem Mainstreet, Coronet a Park Avenue, sa stáva značkou s hodnotou miliardy dolárov a predáva sa v 70 krajinách po celom svete. 
 
2003
Uvedenie systému Tork Xpressnap® v Severnej Amerike. Systém mení pravidlá hry v oblasti bežných zásobníkov na servítky a zaručuje zníženie spotreby o 25%.
 
2002
Uvedenie technológie QuickDry. Pomocou technológie TAD (Through Air-Dried) si zákazníci jemnejším výrobkom osušia ruky ešte rýchlejšie. 
 
 
1988_to_1998.jpg

Budovanie vedúcej značky

Vedúce postavenie svojej značky budujeme prostredníctvom rozširovania ponuky a zavádzaním inovácií, ktoré nastoľujú v oblasti profesionálnej hygieny nový štandard.  
 
1995
Spoločnosť Mölnlycke kupuje firmu PWA a s ňou prichádzajú štyri značky: Apura, Hotel Exclusive, MAP a Amandi. Je rozhodnuté, že Tork dostane ako vedúca značka v oblasti profesionálnej hygieny prednosť.
 
1993
Uvedenie radu kovových zásobníkov navrhnutých s cieľom uspokojiť požiadavky najnáročnejšej klientely
 
1992
Tork je jedným z prvých výrobcov utierok, ktorý využíva v procese výskumu a vývoja hodnotenie životného cyklu výrobku.
 
1991
Uvedenie radu zásobníkov Box 90, ktorý navrhol slávny automobilový konštruktér Giorgetto Giugiaro.
 
 
1978_to_1988.jpg

Systémy, ktoré prinášajú zmenu

S novými riešeniami vstupujeme do nových oblastí a na nové trhy po celom svete. 
 
1987
Značka Tork sa stáva vedúcou značkou v oblasti profesionálnej hygieny, sortiment zahŕňa 500 produktov a je uvedený logotyp Tork.
 
1986
Spoločnosť Mölnlycke kupuje závod Edet Bruk a po prvýkrát v histórii profesionálnej hygieny začína používať na výrobu jednorazových výrobkov recyklovaný papier.
 
1980
Tork vstupuje na severoamerický trh a v kampani zameranej na budovanie povedomia o značke figuruje švédsky boxer ťažkej váhy Ingemar „Ingo“ Johansson.
 
80. roky
Uvedenie radu zásobníkov Box 80. Kompletný rad zásobníkov v rôznych farebných škálach je prvý svojho druhu na trhu. Zásobník sa vyrába z priesvitného plastu, čo zákazníkom pomáha lepšie identifikovať potrebu doplnenia.
 
1979
Značka Tork vstupuje do oblasti toaliet a umyvární s kompletným systémom na mydlo; zásobník S-Bo a rad mydiel na rôzne účely, napríklad „extra jemné“, „do náročného prostredia“ a „telový a vlasový šampón“.
 
 
1968_to_1978.jpg

História inovácií

Príbeh značky Tork sa začal v roku 1968 vytvorením utierky All-Tork. „Torka“ znamená po švédsky „osušiť“ alebo „otrieť“. 
 
1975
Skupina SCA kupuje firmu Mölnlycke, zachováva však názov Mölnlycke a začína spolupracovať v oblasti výrobných postupov, výskumu, vývoja a získavaní zdrojov vláken.
 
1973
Uvedenie zásobníka M-Box so stredovým odvíjaním bez dutiniek. Na celé desaťročia sa stane najpoužívanejším zásobníkom v oblasti profesionálnej hygieny.
 
1968
Uvedenie utierky All-Tork, prvej jednorazovej utierky, ktorá nahrádza handry. To je začiatok našej cesty plnej inovácií, ktoré stále posúvajú štandardy na trhu profesionálnej hygieny.