Billund-airport_800x500.jpg  


Efektívna plynulosť prevádzky bez ohľadu na počet hostí

Náhly nárast počtu návštevníkov toaliet predstavuje zvýšené riziko. Ale Tork PeakServe vám umožní zaistiť tú najlepšiu skúsenosť návštevníkov. Je špecificky vyvinutý na optimalizáciu vysokej frekvencie návštevnosti toalety a na skvalitnenie používateľskej skúsenosti v prevádzkach s vysokou návštevnosťou. Pozrite si, ako pomohol Tork PeakServe vyriešiť problémy pri obsluhe 3,4 milióna cestujúcich, ktoré navštívia letisko Billund Airport každý rok.


Prípravy na letné záplavy návštevníkov

Je jar a Kirsten Paarup má veľa roboty. Leto sa blíži a v tomto období roka býva Billund Airport, druhé najväčšie letisko v Dánsku, plné cestujúcich, prichádzajúcich a odchádzajúcich z troch zábavných parkov ležiacich v blízkosti: Legoland Billund, Lalandia Aquadome a Lion Park v Givskud Zoo. Vďaka svojim 12-ročným skúsenostiam v manažovaní čistiacich tímov na letisku Kirsten vie, že existuje len jediná možnosť, ako zvládnuť letný nával návštevníkov: plánovanie.


Zvládnuť vysokú frekvenciu návštevníkov v toaletách a umyvárňach je výzva, ktorú veľmi dobre poznajú všetci manažéri údržby na celom svete. Kirsten Paarup, manažérka čistiacich tímov na letisku Billund Airport, nie je výnimkou. Stretli sme sa s ňou práve vo chvíli, keď ona a jej tímy prechádzajú na tzv. letný režim. 


„Okolo Veľkej noci mávame zvýšenú návštevnosť cestujúcich, ktorá následne plynule rastie a v poslednom júnovom týždni krivka rýchlo narastie.“ 


S terminálom o rozlohe 40 000 metrov štvorcových, starým terminálom a ostatnými budovami to predstavuje približne 125 toaliet a umyvární a 3,5 milióna cestujúcich ročne, o ktorých sa musia postarať. Niet divu, že má Kirsten plnú hlavu. 


„Využívam odhady založené na mnohých faktoroch, ktoré mi poskytuje naše marketingové oddelenie, spolu s ostatnými údajmi, vďaka čomu sa snažíme predpokladať množstvo cestujúcich, ktoré môžeme očakávať v najbližších mesiacoch, a zároveň odhadnúť miesta s najväčšou návštevnosťou. Letisko Billund Airport rastie závratným tempom. Minulý rok narástol počet cestujúcich o 9,2 percenta. A v prvých troch mesiacoch tohto roku 2018 sme zaznamenali nárast o ďalších 11,2 percenta!“ 


„Mojou najväčšou starosťou je zabezpečiť dostatok personálu. V zimných mesiacoch, od októbra do apríla, mám približne 60 zamestnancov. V letnom režime potrebujem približne 100. A keďže aj mnoho mojich stálych zamestnancov odchádza v lete na dovolenku, každé leto potrebujeme nájsť veľa extra pracovných síl.“ Proces, ktorý sa ešte skomplikoval faktom, že všetok personál letiska musí prejsť bezpečnostnou previerkou. „A to ich ešte musíme zaučiť. Mnoho ľudí si myslí, že čistenie nie je nič zložité, ale nie je to také ľahké, ako to vyzerá,“ hovorí Kirsten s úsmevom.


Ďalšia vec, ktorá si vyžaduje plánovanie, sú zásoby. „Každá toaleta a umyváreň sa dôkladne čistí každý deň a mnohé z nich sa kontrolujú a dopĺňajú zásobami aj osemkrát. Celý rok používame to isté vybavenie, ale v lete naše zásoby len tak miznú z poličiek.“


Letisko je otvorené neustále, ale cestujúci prichádzajú v nárazových vlnách. „Bežne zaznamenávame najfrekventovanejšiu prevádzku okolo desiatej ráno a druhej a šiestej poobede, kedy pristáva a odlieta mnoho letov. Ale niekedy sa nával cestujúcich objaví v nečakanom čase.“ Čo sa stane, keď je veľa ľudí práceneschopných a ona nemá k dispozícii dostatok personálu na to, aby zvládla nával cestujúcich? „Nuž, ak sa objavia problémy s nedostatkom personálu, môžeme o niečo znížiť frekvenciu niektorých čistiacich činností. Ale nikdy nerobíme kompromisy v našich toaletách a umyvárňach. Čistá toaleta a umyváreň je základným prvkom skúsenosti našich hostí. A keďže teraz používame Tork PeakServe, nemusíme tak často dopĺňať zásobníky, čím získavame čas potrebný na udržiavanie čistoty v ostatných miestach na úrovni, ktorú naši hostia od nás očakávajú.“


Kirsten Paarup

manažérka čistiacich tímov na letisku Billund Airport

„Jedným z najväčších problémov bolo, že naše predchádzajúce zásobníky na papierové utierky nemali dostatočnú kapacitu na to, aby zvládli náhly nával návštevníkov na toalete a umyvárni.“
Kirsten Paarup, manažérka čistiacich tímov na letisku Billund Airport