Lepší výkon úplne od začiatku

Wipingandcleaning.tif

Lepší výkon úplne od začiatku

Pri pokusoch o zlepšenie procesov spracovania a výroby nie je vždy ľahké uviesť prevádzkové riešenia, ktoré by pretrvali nadlho. Riešenia vytvárané na manažérskej úrovni často neberú do úvahy základné detaily, ako sú údržba a čistenie. Väčšina manažérov vie, že pri implementácii zmien by mali začať od perspektívy robotníkov, ale podľa výskumov to v praxi často tak nie je. To znamená, že nástroje na dosiahnutie efektívnosti, ako je úspornosť, sa môžu stať filozofiou manažmentu, ale nie sú realitou vo výrobe.
 
Komunikácia s výrobným personálom je prvým krokom pri určovaní, kde sú nutné zmeny. Aj keď sa zdajú ako druhoradé úlohy, údržba a čistenie predstavujú obrovský podiel práce odvedenej v prevádzke. Zlepšenia v tejto oblasti vo veľkom ovplyvňujú celkovú produktivitu.
 
 
„Do hľadania problémov a rozmýšľania o skrytých komplikáciách musíme zahrnúť každého, inak nie je možné dosiahnuť trvalú zmenu a zlepšenia.“
- Knut Sandbakken, hlavný poradca rozvoja výroby, SINTEF – Nórsko

Problém – ako dosiahnuť, aby sa zmeny ujali v praxi

Miesto zavádzania dlhodobých riešení, mnoho spoločností sa zameriava na rýchle riešenia, aby splnili krátkodobé výrobné plány, zavádza všeobecné postupy, ktoré nestelesňujú potreby výrobných pracovníkov. V snahe implementovať rýchle zmeny môžu spoločnosti často prirýchlo adaptovať nové výrobné programy bez toho, aby sa presvedčili, či sú zamestnanci vrátane manažmentu pripravení pracovať novými spôsobmi. 
 
Zavádzaním priveľkého množstva nových výrobných postupov, ktoré ešte nie sú ustálené v rámci organizácie, naraz môže viesť k tomu, čo McKinsey1 nazýva „únava z nových riešení“. Táto únava môže byť príčinou toho, že všetka získaná efektivita sa rýchlo vytratí, a dokonca môže vytvoriť atmosféru nedôvery medzi výrobnými pracovníkmi.

Riešenie – začnite tam, kde sa deje to podstatné

Riešenie pre manažérov je, aby sa začali pýtať personálu, aké sú kľúčové problémy v ich každodennej práci. Mohlo by ísť o čas strávený v práci na prevádzke, o sledovanie a zisťovanie, ako a prečo plnia určité úlohy určitým spôsobom. Ak sa ľudia zapoja do zisťovania, ale aj riešenia problémov, sú ochotnejší podporiť nové postupy. Ak raz pochopíte potreby pracovného priestoru, dokážete uprednostniť potrebné zmeny, či už je to lepšia organizácia, alebo zmena čistiacich produktov. Nakoniec, uľahčite spôsob práce svojmu personálu tým, že umiestnite správne produkty a nástroje na správne miesto. 
 
„Veľa organizácií vynaloží väčšinu svojej energie na metódy a nástroje, kým potenciál jednotlivých pracovníkov zostáva nevyužitý.“ – Dag Lotsander, odborník na úspornosť – Švédsko


5S čistenia

Model 5S je dynamická metodológia využívaná ako pomoc pri riešení efektivity. Tork navrhuje nevyužívať 5S ako všeobecný vzorec, ale ako model na identifikáciu miest, kde je nutné sústrediť úsilie o zmenu v organizácii – počínajúc zapojením robotníkov, uprednostnením potrebných zmien a zjednodušením utierania a čistenia. Tork vytvoril 5S čistenia, aby vám to pomohol dosiahnuť, a naše produkty vám poskytnú podporu v každom kroku. A tu vidíte ako:   
 
//Vložte Tork 5S modelovú grafiku//
 
 
1. Roztriedenie
Je čas roztriediť veci. Existuje široká škála čistiacich úloh pri každom výrobnom procese. Prvým krokom je výber toho riešenia, ktoré najlepšie slúži vašim špecifickým potrebám. Tork vám ponúka široký výber produktov na utieranie a čistenie, aby vám mohol poskytnúť veľa možností. Vysoko kvalitné produkty Tork môžete využiť pri veľkom množstve úloh, čo umožňuje zameniť niekoľko odlišných produktov iba jedným.
 
2. Usporiadanie
Tento krok zefektívni prácu, skladovanie a prístup. Keď už si raz určíte, ktoré produkty Tork spĺňajú vaše potreby, môžeme vám pomôcť pri umiestňovaní vhodných zásobníkov, stojanov na stenu aj zem na čo najlepšom mieste. Tým je umiestnenie správnych produktov na správne miesto jednoduchšie. 
 
3. Zažiarenie
A tu začínate vidieť prvé výsledky. Čistá podlaha vo výrobni spolu s čistými strojmi vám uľahčia rozpoznať problém a predísť neplánovaným prestojom. Utierky Tork s exelCLEAN™ efektom zlepšujú nielen kvalitu čistenia, ale aj celkový výkon. Napríklad, pracovníci sú schopní ukončiť úlohu za čas o 35 % kratší s vyvinutým úsilím o 31 % menším v porovnaní s handrami a prenajímanými utierkami.
 
4. Štandardizácia
Tork exelCLEAN™ vám zakaždým poskytne ten istý spoľahlivý výkon. Stála kvalita výrobkov Tork znamená aj to, že pracovníci už nemusia strácať čas hľadaním „toho správneho“. 
 
5. Udržanie 
Tento konečný krok je kľúčový. Vložili ste do toho množstvo uvažovania a námahy a teraz potrebujete, aby vaše zlepšenia fungovali dlhodobo. Neustálym zapájaním svojich zamestnancov a poskytovaním tých správnych produktov na správnom mieste vám produkty Tork pomáhajú udržať zmeny, ako je čistota strojov, a neustále zlepšovať postupy pri údržbe a čistení prostredníctvom každého kroku z modelu 5S.

Výsledok: Skutočná zmena, ktorá prichádza od podlahy
Keď ide o neustále zlepšovanie, záleží na každej sekunde, bez ohľadu na to, kde ju nájdete. Čistiace utierky Tork s exelCLEAN™ efektom vám pomôžu nájsť ten čas a peniaze navyše na nezvyčajných miestach. 
 
Tork 5S čistenia vám pomôže začať skutočne od podlahy tým, že vášmu pracovnému priestoru poskytne všestranné produkty na utieranie a čistenie jednoduché na použitie. Ak začnete z pohľadu pracovníkov, umožníte ľuďom pracovať inteligentne, čo na oplátku bude viesť k šťastnejším a produktívnejším pracovníkom. Tým sa zvýši vaša prevádzkyschopnosť, čo sa priamo prejaví na množstve ušetrených peňazí. 
 
Chcete sa dozvedieť viac? 
Tu je kontrolný zoznam, ktorý vám pomôže s 5S //interný odkaz//. Model 5S je rámec, ktorý môžete využiť na identifikáciu detailov na zlepšenie každého kroku – počínajúc spôsobom práce vašich obslužných pracovníkov.
 
Kontaktujte svojho obchodného zástupcu Tork a dovoľte nám pomôcť vám zlepšiť úroveň riešení vašej údržby a čistenia.
 
 
 
–––––––––––––––
Zdroje:
1. McKinsey, „From Lean to lasting – making improvements stick (Od úspornosti k trvácnosti – zabezpečenie dlhodobých zlepšení)“, 2008